بازدید اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر کرج از نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر مشهد

به گزارش روابط عمومی اتحادیه طلا و جواهر کرج : این بازدید به دعوت اتحادیه طلا و جواهر مشهد ، جهت برگزاری جلسات هم اندیشی درخصوص مسائل و مشکلات این صنف صورت گرفت.
رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد مقدس بیان داشت: اتحادیه طلا و جواهر مشهد بر اساس تجربه برگزاری این نمایشگاه طبق سال های 86 تا 90 با هدف پاسداشت و بها دادن به کارگر به گونه ای برنامه ریزی کرده که نهمین دوره نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر، نقره، فیروزه ،گوهر سنگ ها و ماشین آلات وابسته مشهد از 9 تا 12 اردیبهشت ماه در مشهد برگزار شود.
برگزاری مسابقه طراحی کشوری همزمان با نمایشگاه طلا و جواهر مشهد
وی با اشاره به فعالیت 250 نفر از بانوان در رسته های مختلف صنف طلا و جواهر مشهد اعم از طراح، تولید کننده، بنکدار ،آب شده فروش و .. اذعان داشت: با توجه به ظرفیت و توانمندی بانوان اتحادیه در نظر دارد مسابقات طراحی طلا و جواهر را به صورت کشوری در قالب این نمایشگاه برگزار کند.
تقی زادگان اظهار داشت: اگر چه نمایشگاه طلا و جواهر مشهد در دوره قبل بیش از 70 هزار بازدید کننده داشته است ولی هدف اتحادیه از برگزاری نمایشگاه صرف بازدید عموم مردم نیست بلکه مهمترین هدف اتحادیه طلا حمایت از تولید و معرفی صنعت طلای ایران به دنیا و کشور های همجوار و نشان دادن این مهم به مردم جهان است که ایران کشور تروریستی نیست بلکه مهد تولید ، صنعت و هنر است که توسعه و رونق صنعت طلا نیز در توسعه کشور نقش موثری دارد.
وی برگزاری برنامه بازدید از معادن سنگ فیروزه نیشابور و معرفی ظرفیت های مشهد، برنامه ریزی برای یک تور گردشگری و تفریحی برای شرکت کنندگان در نمایشگاه و.. را از برنامه های پیش بینی شده در مدت سه روز نمایشگاه مشهد عنوان کرد.
برگزاری نشست هم اندیشی روسای اتحادیه های سراسر کشور در مشهد
تقی زادگان با بیان اینکه در حاشیه برگزاری نمایشگاه مشهد نیز، نشست هم اندیشی روسای اتحادیه های طلا و جواهر سراسر کشور برگزار و در این نشست تبادل نظر بین اتحادیه ها انجام خواهد شد خاطر نشان کرد: برگزاری نشست روسای اتحادیه ها اولین بار در سال 87 همزمان با نمایشگاه طلا و جواهر مشهد انجام و پایه ریزی تشکیل اتحادیه کشوری رقم خورد که متاسفانه دولت مردان نتوانستند هزینه آن را متقبل شوند و اتحادیه کشوری منحل شد ولی اکنون اتحادیه های طلا و جواهر این توانایی را دارند که برنامه ریزی کنند و به صورت نوبتی میز طلا و نشست هم اندیشی اتحادیه ها در شهر هایی که تمایل دارند برگزار شود.
سرپرست نمایشگاه بینالمللی مشهد ، جزئیات برگزاری نهمین نمایشگاه تخصصی طلا و جواهر را تشریح کردند :
ناصر توکلیانفر با اشاره به آمار ارائهشده توسط سازمان اقتصاد جهانی و اتحادیه جهانی نمایشگاهها اظهار کرد: گردش مالی سالانه صنعت طلا و جواهر بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار بوده و این صنعت تأثیر بسزایی در فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی دارد.
سرپرست نمایشگاه بینالمللی مشهد بر اهمیت نمایشگاهها در افزایش آگاهی از برند، ایجاد اعتبار حرفهای کسبوکارها و دسترسی بهتر به مشتریان هدفمند تأکید کرد و گفت: نمایشگاهها فرصت مناسبی برای شبکهسازی، تحلیل بازار، آشنایی با رقبا و معرفی فرصتهای سرمایهگذاری هستند.
وی درباره جزئیات برگزاری این رویداد افزود: نهمین نمایشگاه تخصصی طلا، جواهر، نقره، فیروزه و گوهرسنگها از ۹ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ در فضایی به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع در نمایشگاه بینالمللی مشهد برگزار شد.
به گفته توکلیانفر، در این نمایشگاه، ۷۵ مجموعه و فعال اقتصادی حضور دارند که ۴۴ شرکت از استان خراسان رضوی و ۳۱ شرکت از استانهای اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی، البرز و سمنان حضور داشتند.
سرپرست نمایشگاه بینالمللی مشهد زمینه فعالیت مشارکتکنندگان را تولید و فروش طلا و جواهر، مصنوعات نقره، فیروزه، ساعت، سکه، گوهرسنگها، ماشینآلات و صنایع وابسته، نرمافزارهای مالی و حسابداری حوزه طلا و جواهر، آموزشگاههای طراحی و طلاسازی و رسانههای تخصصی این حوزه اعلام کرد